Powiat Tarnowski otrzymał dofinansowanie na realizację Grantu 3 w ramach „Małopolskiej Tarczy Antykryzysowej - Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych” 10 Oś Priorytetowa Wiedza i kompetencje Działanie 10.1 Rozwój Kształcenia Ogólnego Poddziałanie 10.1.6 Cyfryzacja szkół prowadzących kształcenie ogólne RPO WM na lata 2014-2020 na zajęcia indywidualne i grupowe z młodzieżą borykającą się z problemami w związku ze skutkami pandemii COVID-19.
Celem projektu grantowego jest zniwelowanie u uczniów skutków postpandemicznych pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkoły, w tym działania wspomagające psychologicznie uczniów w nadrobieniu braków edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań takie jak: wsparcie uczniów przez psychologów/pedagogów.
Młodzież po okresie wymuszonej edukacji zdalnej boryka się z szeregiem problemów psychicznych m.in. zaburzenia nastroju, problemy związane z relacjami, samotnością, wycofanie się z jakichkolwiek realizowanych wcześniej aktywności, trudności z nauką i koncentracją oraz problemy w kontaktach międzyludzkich.
Na potrzeby projektu przeprowadzono elektroniczne ankiety wśród uczniów, na podstawie których sprecyzowano cele i założenia odpowiadając tym samym na problemy i potrzeby młodzieży.
Projektem zostaną objęte Licea Ogólnokształcące.
W ramach projektu zaplanowano w :
Realizacja projektu zaplanowana jest na rok szkolny 2022/2023.
Realizacja projektu będzie odbywała się na analogicznej zasadzie jak obecnie realizowane projekty. Do projektu zaangażowani zostaną specjaliści psychologowie/ pedagodzy wyłonieni w postepowaniu przetargowym/rozeznaniu rynku.
Wartość projektu to 38 700,00 zł. Projekt jest w 100% dofinansowany ze środków zewnętrznych, 85 % pochodzi z Unii Europejskiej a 15 % z Budżetu Państwa.
Zakończyła się realizacja zajęć „Rozwiązywanie problemów” - działań wspomagających psychologicznie uczniów w nadrobieniu braków edukacyjnych i rozwijaniu zainteresowań tj.: wsparcie uczniów przez psychologów / pedagogów w celu zniwelowania u uczniów skutków postpandemicznych pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkoły.
W zajęciach uczestniczyli zakwalifikowani uczestnicy zgodnie z kryteriami określonymi w Regulaminie Rekrutacji i uczestnictwa.
Zajęcia odbywały się według ustalonego harmonogramu, nie kolidowały z zajęciami szkolnymi realizowanymi w ramach podstawy programowej.
Zajęcia prowadzone były według programu zajęć opracowanego przez ekspertów.
Aby sprawdzić, czy realizowany program osiągnął zamierzone efekty i cele dokonano jego ewaluacji.
Narzędziem ewaluacji były ankiety dla młodzieży przeprowadzone przed pierwszymi zajęciami i po ich zakończeniu.
Ankieta na wejście miała na celu sprawdzenie wyjściowego poziomu wiedzy. Ankieta na zakończenie zajęć pokazała osiągnięty poziom wiedzy i umiejętności po zrealizowaniu zaplanowanego materiałuw ramach zajęć grupowych / indywidualnych.
Wyniki ankiet na rozpoczęcie i zakończenie zostały zestawione, w celu potwierdzenia uzyskanego efektu tj. przyrostu wiedzy i umiejętności przy równoczesnym spełnieniu wymogu obecności na co najmniej 80% zajęć. Pozytywny wynik gwarantował otrzymanie zaświadczenia. Wszyscy uczestnicy otrzymali zaświadczenia.
Tematyka prowadzonych zajęć dotyczyła m. in.:
Zajęcia prowadzone były w salach szkolnych.
Podczas zajęć zostały zapewnione materiały biurowe, piśmiennicze i szkoleniowe.
W ramach Grantu przeprowadzono dla:
Uczestnicy zarówno kobiety i mężczyźni, jak i osoby z niepełnosprawnościami uczestniczyły w równym stopniu w oferowanych formach wsparcia. Ze środków projektowych kobiety, mężczyźni, jak i osoby z niepełnosprawnościami otrzymali wsparcie równe pod względem finansowym pozwalając kobietom, mężczyznom, jak i osobom z niepełnosprawnościami w równy sposób korzystać ze wsparcia EFS. Zarówno kobiety, mężczyźni, jak i osoby z niepełnosprawnościami otrzymali wiedzę i umiejętności o tej samej jakości i w równym stopniu, niezależnie od stereotypów płci.
Ze wsparcia w ramach zadania skorzystało 147 uczniów/ uczennic.
Zostało zapłacone wynagrodzenie wykonawcom za przeprowadzenie zajęć.
Wartość zadania ostatecznie wyniosła 38 050 zł.
Galeria zdjęć