W dniu 23 września 2021 r. rozpoczęła się rekrutacja do projektu i potrwa do dnia 29 września 2021 r. Celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych i właściwych postaw/umiejętności niezbędnych na rynku pracy u uczniów poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem rekrutacji oraz do udziału w projekcie.
W dniu 30 czerwca 2022 zakończyła się realizacja projektu „Nowoczesna szkoła – zajęcia online IV edycja” nr RPMP.10.01.04-12-0031/21 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020 Priorytet X, Działanie 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna
Projekt realizowany był od 01 września 2021 do 30 czerwca 2022. Polegał na realizacji zajęć pozalekcyjnych on-line dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego wchodzącego w skład Zespołu Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu chcących rozwijać zainteresowania mające na celu podniesienie kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy.
Cel projektu - podniesienie kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy w obszarze język angielski u 13 uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu w okresie od września 2021 do czerwca 2022 r. poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania osiągnięto poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych- on-line w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi, które odbywały się w dwóch semestrach roku szkolnego 2021/2022, dzięki czemu uczniowie LO poszerzali swoją wiedzę z obszaru język angielski.
Na zajęcia uczęszczało 15 uczestników (8 kobiet i 7 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością)- uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego zakwalifikowanych zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu określonymi w regulaminie przyjętym Uchwałą 2419.2021 z dnia 23 września 2021 r. przez Zarząd Powiatu Tarnowskiego.
Zajęcia rozpoczęły się w dniu 25.10.2021 r. a zakończyły się 16.05.2022 r., ich realizacja nie kolidowała z zajęciami szkolnymi realizowanymi w ramach podstawy programowej. Zajęcia odbywały się w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Tarnowie. Na zajęciach zapewniony był udział nauczycielki języka angielskiego pani Barbary Ludwiczak.
Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu w Sali 11 i 18 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00. Na zajęciach obowiązywały listy obecności, podczas zajęć zdalnych dodatkowo uczestnictwo w zajęciach potwierdzane było zrzutami ekranów, na których widoczni byli obecni na zajęciach uczestnicy.
Na zajęciach realizowane były tematy zgodnie ze scenariuszami opracowanymi przez pracowników akademickich. Tematyka prowadzonych zajęć wykraczała poza podstawę programową kształcenia dla danego przedmiotu na poziomie szkoły ponadpodstawowej.
Wszyscy uczestnicy/uczestniczki spełnili warunek min 80% obecności na zajęciach.
Łącznie odbyło się 30 godz. zajęć on-line z obszaru język angielski w dwóch semestrach roku szkolnego 2021/2022 tym samym wskaźnik produktu został osiągnięty.
W roku szkolnym 2021/2022.odbył się 1 wyjazd na uczelnię – Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Tarnowie na zajęcia stacjonarne w ramach zajęć on-line z obszaru język angielski. Na wyjeździe na zajęcia na uczelni w ramach zajęć on-line z obszaru język angielski uczestniczyło 11 uczniów (4 kobiet, 7 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością) Liceum Ogólnokształcącego.
Przeprowadzane były badania ewaluacyjne wśród młodzieży biorącej udział w zajęciach. Na pierwszych i ostatnich zajęciach przeprowadzono testy opracowane przez nauczycieli akademickich, badające fakt nabycia kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy. W testach uczestnicy/uczestniczki proszeni byli o odpowiedź na pytania/ rozwiązania zadania.
Wyniki testów zostały wykorzystywane do oceny osiągnięcia założonych wskaźników w projekcie.
Wszyscy uczniowie i uczennice otrzymali pozytywny wynik testu, w związku z tym otrzymali zaświadczenia, tym samym wskaźnik rezultatu:
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu - 13 został osiągnięty na poziomie 15 uczniów.
Wszystkie zakładane do osiągnięcia wskaźniki dla projektu „Nowoczesna szkoła – zajęcia online IV edycja” zostały osiągnięte.