W dniu 23 września 2021 r. rozpoczęła się rekrutacja do projektu i potrwa do dnia 29 września 2021 r. Celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych i właściwych postaw/umiejętności niezbędnych na rynku pracy u uczniów poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem rekrutacji oraz do udziału w projekcie.
W dniu 30 czerwca 2022 zakończyła się realizacja projektu „e-Wiedza – zajęcia online III edycja” nr RPMP.10.01.04-12-0029/21 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020 Priorytet X, Działanie 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego, Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna
Projekt realizowany był od 01 września 2021 do 30 czerwca 2022. Polegał na realizacji zajęć pozalekcyjnych on-line dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku chcących rozwijać zainteresowania mające na celu podniesienie kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy.
Cel projektu - podniesienie kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy w obszarze geografia u 13 uczniów/ uczennic Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku w okresie od września 2021 do czerwca 2022 r. poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych rozwijających zainteresowania osiągnięto poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych- on-line w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi, które odbywały się w dwóch semestrach roku szkolnego 2021/2022, dzięki czemu uczniowie LO poszerzali swoją wiedzę z obszaru geografia.
Na zajęcia uczęszczało 15 uczestników (10 kobiet i 5 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością)- uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego zakwalifikowanych zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu określonymi w regulaminie przyjętym Uchwałą nr 2417.2021 z dnia 23 września 2021r. przez Zarząd Powiatu Tarnowskiego.
Zajęcia rozpoczęły się w dniu 28.10.2021 r. a zakończyły się 23.06.2022 r., ich realizacja nie kolidowała z zajęciami szkolnymi realizowanymi w ramach podstawy programowej. Zajęcia odbywały się w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Na zajęciach zapewniony był udział nauczycielki geografii pani Beaty Biedrzyckiej.
Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku w Sali 2.2 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00. Na zajęciach obowiązywały listy obecności, podczas zajęć zdalnych dodatkowo uczestnictwo w zajęciach potwierdzane było zrzutami ekranów, na których widoczni byli obecni na zajęciach uczestnicy.
Na zajęciach realizowane były tematy zgodnie ze scenariuszami opracowanymi przez pracowników akademickich. Tematyka prowadzonych zajęć wykraczała poza podstawę programową kształcenia dla danego przedmiotu na poziomie szkoły ponadpodstawowej.
Wszyscy uczestnicy/uczestniczki spełnili warunek min 80% obecności na zajęciach.
Łącznie odbyło się 30 godz. zajęć on-line z obszaru geografia w dwóch semestrach roku szkolnego 2021/2022 tym samym wskaźnik produktu został osiągnięty.
W roku szkolnym 2021/2022.odbył się 1 wyjazd na uczelnię – Uniwersytet Jagielloński Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej na zajęcia stacjonarne w ramach zajęć on-line z obszaru geografia. Na wyjeździe na zajęcia na uczelni w ramach zajęć on-line z obszaru geografia uczestniczyło 15 uczniów (10 kobiet, 5 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością) Liceum Ogólnokształcącego.
Przeprowadzane były badania ewaluacyjne wśród młodzieży biorącej udział w zajęciach. Na pierwszych i ostatnich zajęciach przeprowadzono testy opracowane przez nauczycieli akademickich, badające fakt nabycia kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy. W testach uczestnicy/uczestniczki proszeni byli o odpowiedź na pytania/ rozwiązania zadania.
Wyniki testów zostały wykorzystywane do oceny osiągnięcia założonych wskaźników w projekcie.
Wszyscy uczniowie i uczennice otrzymali pozytywny wynik testu, w związku z tym otrzymali zaświadczenia, tym samym wskaźnik rezultatu:
Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu – 13 został osiągnięty na poziomie 15 uczniów
Wszystkie zakładane do osiągnięcia wskaźniki dla projektu „e-Wiedza - zajęcia on-line III edycja” zostały osiągnięte.