Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Z wiedzą - start w życie V edycja” realizowanego w ramach X Osi Priorytetowej Wiedza i Kompetencje Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020
Zasady ogólne
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa dotyczy projektu „Z wiedzą – start w życie V edycja” realizowanego przez Powiat Tarnowski ul. Narutowicza 38, 33-100 Tarnów w okresie od 1 września 2020 do 30 czerwca 2021 roku w ramach Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020
§ 1
Użyte w Regulaminie określenia i skróty oznaczają:
Kandydat: uczeń/ uczennica Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. J. Piłsudskiego w Zakliczynie, który/ra ubiega się o udział w formie wsparcia oferowanej w ramach projektu.
Projekt: należy rozumieć projekt „Z wiedzą – start w życie V edycja”.
Realizator: Powiat Tarnowski - Starostwo Powiatowe w Tarnowie, który zapewni właściwą realizację zadań wynikających z wyżej wymienionego projektu oraz Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie.
Uczestnik: uczeń/uczennica Liceum Ogólnokształcącego z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. J. Piłsudskiego w Zakliczynie, któremu zostało udzielone wsparcie w ramach projektu.
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa: niniejszy dokument określający zasady rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Z wiedzą – start w życie V edycja” dla uczniów uczęszczających do szkół ponadpodstawowych prowadzących kształcenie ogólne wymienionych w § 1 pkt 7.
Rekrutacja: selektywny wybór uczniów do danej formy wsparcia z listy kandydatów oraz ustalenie listy rezerwowej wg kryteriów określonych niniejszym Regulaminem.
Szkoła – Zespół Szkół Ponadpodstawowych im. J. Piłsudskiego w Zakliczynie
Zajęcia on - line: zajęcia wykraczające poza podstawę programową kształcenia na poziomie szkoły ponadpodstawowej wykorzystujące nowoczesne technologie komunikacyjne w obszarze język angielski i biologia. Zajęcia prowadzone będą w formie wideokonferencji przez nauczycieli akademickich w sali szkolnej Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie wyposażonej w pracownię multimedialną w ramach pilotażu Małopolskiej Chmury Edukacyjnej (MChE). Zajęcia prowadzone będą wg scenariuszy wypracowanych w ramach projektu koordynacyjnego. Zajęcia realizowane w ramach projektu nie będą kolidowały z zajęciami szkolnymi realizowanymi w ramach podstawy programowej.
Wyjazdy na uczelnie na zajęcia stacjonarne wykraczające poza podstawę programową kształcenia na poziomie szkoły ponadpodstawowej wykorzystujące nowoczesne technologie komunikacyjne w obszarze język angielski i biologia, prowadzone przez nauczycieli akademickich. W roku szkolnym odbędzie się 1 wyjazd dla danego obszaru tematycznego.
Kryteria przyjęć i rekrutacja do projektu
§ 2
Ocena z matematyki/języka angielskiego w roku szkolnym 2018/2019 | Punktacja |
6 | 6 |
5 | 5 |
4 | 4 |
3 | 3 |
Osiągnięcia w danym obszarze tematycznym | Punktacja za udział | Punktacja za zajęcie 1 do 5 miejsca |
na poziomie ogólnopolskim | 5 | 10 |
na poziomie wojewódzkim | 4 | 8 |
na poziomie powiatowym | 3 | 6 |
na poziomie międzyszkolnym | 2 | 4 |
na poziomie szkolnym | 1 | 2 |
Ocena z zachowania | Przyznana liczba punktów |
Wzorowe | 3 |
Bardzo dobre | 2 |
Dobre | 1 |
Poprawne | 0 |
W przypadku kandydatów o takiej samej liczbie punktów po wszystkich Etapach o zakwalifikowaniu do projektu decydować będzie kolejność zgłoszeń.
Jeden uczeń będzie mógł wziąć udział w zajęciach tylko z jednego obszaru tematycznego przewidzianego w ramach niniejszego projektu.
Przystąpienie do projektu
§ 3
Rekrutacja odbywa się od 15 września 2020 r. do 23 września 2020 r.
Kandydat zainteresowany/na udziałem w zajęciach on -line będzie zobligowany do 23 września 2020r. do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i stosownych oświadczeń dotyczących przetwarzania danych osobowych (Załącznik nr 1a) i złożenia do nauczyciela danego obszaru na terenie szkoły podczas dyżuru w sekretariacie/gabinecie. Złożone przez kandydatów dokumenty zgłoszeniowe nie podlegają zwrotowi.
24 września 2020r. odbędzie się test wiedzy badający kompetencje pozwalające na udział w zajęciach wykraczających ponad podstawę programową kształcenia odpowiednio z obszaru język angielski i biologia o godzinie podanej przez nauczyciela przedmiotowego. Informacja podana będzie na tablicy ogłoszeń w szkole.
W przypadku uczniów niepełnoletnich dokumenty rekrutacyjne podpisuje również rodzic lub prawny opiekun. Każdy kandydat przed wypełnieniem dokumentów powinien zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa. Oświadczenie o uczęszczaniu ucznia do danego typu szkoły, ocenę z przedmiotu odpowiadającemu danemu obszarowi tematycznemu, ocenę z zachowania oraz osiągnięcia w danym obszarze tematycznym potwierdza dyrektor (Załącznik nr 1a).
W przypadku osób z niepełnosprawnością, która uniemożliwia bądź utrudnia samodzielne odczytanie formularza, pracownik biura projektu lub nauczyciel/lka lub sekretarka szkoły odczyta formularz.
W przypadku osób z niepełnosprawnością pracownik biura projektu lub nauczyciel/lka/ lub sekretarka szkoły zapewni pomoc przy wypełnianiu dokumentów rekrutacyjnych i/lub wydrukuje dokumenty z zastosowaniem większej czcionki lub z możliwością edycji komputerowej.
W razie stwierdzenia braków w zakresie formalnym /stwierdzeniu oczywistej omyłki kandydat zostanie wezwany do uzupełnienia formularza /poprawy oczywistej omyłki.
Do dnia 25 września 2020r. Nauczyciele dokonają weryfikacji dokumentów kandydatów i przygotują do dnia 25 września 2020r. listy zakwalifikowanych oraz rezerwowych (maksymalnie 5 osób) na podstawie założeń niniejszego Regulaminu.
Listy zakwalifikowanych zostaną utworzone oddzielnie dla obszarów tematycznych według punktacji, ewentualnie według kolejności zgłoszeń.
Przez wyczerpanie miejsc rozumie się stworzenie listy zakwalifikowanych tj. 15 osób na zajęcia on - line z obszaru biologia oraz 15 osób na zajęcia on - line z obszaru język angielski a także list rezerwowych. W przypadku nie zrekrutowania odpowiedniej ilości uczestników, Realizator przewiduje możliwość przedłużenia terminu rekrutacji, o czym poinformuje na stronie internetowej Powiatu Tarnowskiego i Szkoły.
Listy zakwalifikowanych i rezerwowych dostępne będą w sekretariacie szkoły i u nauczyciela zaangażowanego w rekrutację. Osoby zakwalifikowane otrzymają informację zwrotną od nauczycieli.
Osoby z niepełnosprawnościami, które zakwalifikowały się do udziału w projekcie i będą chciały skorzystać z możliwości dostosowania wsparcia do ich indywidualnych potrzeb, zobligowane są do złożenia do dnia 29 września 2020r. formularza zgłoszeniowego (Załącznik 1 b) w celu podjęcia przez Realizatora działań zmierzających do dostosowania form wsparcia do indywidualnych potrzeb.
Osoby, które nie zakwalifikowały się w wyniku rekrutacji zostaną wpisane na listę rezerwową.
W przypadku rezygnacji z udziału w danych zajęciach z powodów losowych, zdrowotnych itp. osoby z listy rezerwowej zajmą miejsce rezygnującej osoby zakwalifikowanej w kolejności zgodnej z listami, o których mowa w pkt 13.
Pierwszego dnia udziału w zajęciach on -line każdy z uczniów podpisuje „Deklarację uczestnictwa w projekcie” (Załącznik nr 2) oraz inne dokumenty związane z realizacją zajęć on- line. Podpisanie deklaracji uczestnictwa w projekcie jest zobowiązaniem ucznia do czynnego i pełnego udziału w działaniach projektowych. W przypadku osób niepełnoletnich deklarację podpisują również rodzice/opiekunowie prawni.
Do dnia 30 września 2020 r. nauczyciele przedmiotowi sporządzą protokół z rekrutacji oraz przekażą dokumenty rekrutacyjne do biura projektu – Starostwo Powiatowe w Tarnowie, ul. Narutowicza 38, 33-100 Tarnów, pokój 320.
Wszystkie informacje i formularze związane z rekrutacją dostępne są w biurze projektu – Starostwo Powiatowe w Tarnów, ul. Narutowicza 38, 33 - 100 Tarnów, w sekretariacie szkoły i u nauczycieli przedmiotowych oraz na stronach internetowych Powiatu Tarnowskiego: www.powiat.okay.pl a także Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie: www.zsp-zakliczyn.pl. Opis miejsca składania dokumentów rekrutacyjnych zawiera § 7.
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie
§5
W przypadku rezygnacji uczestnika z zajęć on – line zobowiązany jest on złożyć na ręce nauczyciela przedmiotowego co najmniej z tygodniowym wyprzedzeniem przed rozpoczęciem zajęć on - line stosowne oświadczenie o rezygnacji z podaniem jej powodu (Załącznik nr 3). Ponadto jest zobowiązany zwrócić Realizatorowi materiały do zajęć, które otrzymał.
Rezygnacja z udziału w projekcie możliwa jest tylko w uzasadnionych przypadkach i następuje poprzez złożenie pisemnego oświadczenia przed rozpoczęciem kolejnych zajęć na formularzu opracowanym przez Realizatora projektu i dostępnym w biurze projektu.
Uzasadnione przypadki, o których mowa w ust. 1 niniejszego § mogą wynikać z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej i z zasady nie mogą być znane przez uczestnika w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie. W sytuacji, gdy przyczyną rezygnacji jest zdarzenie losowe, uczestnik zobowiązany jest przedłożyć do oświadczenia potwierdzającą ten fakt dokumentację.
Realizator zastrzega sobie prawo do skreślenia uczestnika z listy uczestników projektu w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu oraz zasad współżycia społecznego w szczególności w przypadku naruszenia nietykalności cielesnej innego uczestnika lub nauczyciela, udowodnionego aktu kradzieży lub szczególnego wandalizmu oraz uczestniczenia w zajęciach on – line pod wypływem alkoholu lub innych środków odurzających.
W przypadku rezygnacji lub skreślenia uczestnika z listy osób zakwalifikowanych do projektu, jego miejsce zajmie pierwsza osoba z listy rezerwowej (zgodnie z zasadami zawartymi § 3 ust. 13 i 14).
Kontrola
§6
Uczestnik przez cały okres trwania zajęć on – line może zostać poddany kontroli w miejscu odbywania zajęć on - line przez koordynatorów oraz pracowników Zespoły ds. Kontroli Małopolskiego Centrum Przedsiębiorczości.
Każdy przypadek niezgodności wykryty na etapie realizacji zajęć on - line, będzie rozpatrywany indywidualnie i może skutkować zastosowaniem § 5 ust. 4.
Dostępność i otwartość projektu dla osób z niepełnosprawnościami
§7
Osoby z niepełnosprawnościami, które zakwalifikowały się do udziału w projekcie i będą chciały skorzystać z możliwości dostosowania wsparcia do ich indywidualnych potrzeb, złożą formularz zgłoszeniowy (Załącznik nr 1 b) oraz przedstawią do wglądu stosowny dokument: orzeczenie o (stopniu) niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważnego) lub zaświadczenie od lekarza, odpowiednie orzeczenie lub inny dokument poświadczający stan zdrowia w celu dostosowania do ich potrzeb sposobu organizacji form wsparcia z uwzględnieniem rodzaju i stopnia niepełnosprawności.
Dostęp dla osób z niepełnosprawnościami do udziału w projekcie uwzględnia perspektywę i sytuację osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności, w szczególności osób z niepełnosprawnych ruchową, niewidomych i słabowidzących, głuchych i słabosłyszących, z niepełnosprawnością intelektualną, z zaburzeniami lub chorobami psychicznymi, z trudnościami komunikacyjnymi i uwzględnia traktowanie osób niepełnosprawnościami na równi ze swoimi pełnosprawnymi rówieśnikami zarówno w zakresie udziału, użytkowania, zrozumienia, komunikowania się, skorzystania z efektów.
Zakwalifikowanym uczestnikom/czkom z niepełnosprawnościami zostanie uwzględnione wsparcie na wyrównywanie szans (na przykład: asystent osoby z niepełnosprawnością, tłumacz przewodnik) oraz zapewniona elastyczność form wsparcia(na przykład: wydłużony czas trwania szkoleń – potrzeba tłumaczenia na język migowy, konieczność wolniejszego mówienia, zapewnienie bezpieczeństwa psychicznego (na przykład: poprzez zapewnienie odpowiedniej przestrzeni, zwiększenie liczby godzin, wolniejsze tempo prowadzenia spotkania lub indywidualne spotkanie dla osób o obniżonej normie intelektualnej), jeśli osoba zgłosi ten fakt zgodnie z § 3 ust.12.
W przypadku uczestnika z niepełnosprawnością możliwe jest sfinansowanie kosztów racjonalnego usprawnienia tj. koniecznej i odpowiedniej zmiany oraz dostosowania w celu zapewnienia osobom z niepełnosprawnościami możliwości korzystania z wszelkich praw człowieka i podstawowych wolności oraz ich wykonywania na zasadzie równości z innymi osobami. Oznacza to możliwość sfinansowania specyficznych działań dostosowawczych tj.: tłumacz języka migowego, transport niskopodłogowy, dostosowanie infrastruktury (budynku, programy komputerowe powiększające, mówiące, drukarki materiałów w alfabecie Braille’a), osoby asystujące, odpowiednie dostosowanie żywienia adekwatnych do specjalnych potrzeb edukacyjnych wynikających z niepełnosprawności w oparciu o indywidualnie przeprowadzoną diagnozę potrzeb w tym zakresie. W związku z faktem, iż jest to projekt ogólnodostępny mechanizm ten jest uruchamiany w momencie pojawienia się w projekcie osoby z niepełnosprawnością, a limit przewidziany na sfinansowanie ww. mechanizmu wynosi 12 tys. PLN/ osobę.
Dostępność biura projektu:
Budynek zlokalizowany w pobliżu przystanku autobusowego:
Narutowicza 04 – Łazienna: 1, 2, 11, 12, 30, 31, 208, 225, 227, linie pozamiejskie kierunek: gmina Tuchów, gmina Ryglice, gmina Pleśna, gmina Rzepiennik Strzyżewski, gmina Gromnik, gmina Ciężkowice, gmin Szerzyny, Pilzno, Gorlice (odległość od budynku ok 20m)
Narutowicza 01 – Wodna: 1, 11 (odległość od budynku ok 30m)
Narutowicza 03 – Cmentarza: 31, 201, 225, 227 (odległość od budynku ok 160m)
Bema 02 – Targowa: 2, 9, 12, 30 (odległość od budynku ok 300m)
Obok budynku dostępne są 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami oznaczone kolorem niebieskim.
Wejście do budynku oraz przemieszczanie się po piętrach Starostwa Powiatowego umożliwiają szerokie drzwi oraz winda. Teren wokół starostwa jest równy, powierzchnia jest utwardzona bez wyraźnych różnic w poziomach. W drzwiach wejściowych brak progu.
Wewnątrz budynku (na parterze) znajduje się toaleta dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
Na schodach jest powierzchnia antypoślizgowa, przy schodach są poręcze z jednej strony. Oznaczenia krawędzi stopni na schodach dla osób z dysfunkcją wzroku.
Wszystkie drzwi wewnętrzne są o szerokości umożliwiającej poruszanie się osobie na wózku inwalidzkim, bez progów. Przeszklone drzwi na wysokości wzroku oklejone pasem w kontrastowym kolorze.
Szerokość korytarzy pozwala swobodnie poruszać się osobom na wózkach, brak różnicy poziomów. Korytarze są jasne, bez wystających przeszkód.
Tablice informacyjne znajdujące się w budynku są w kolorach kontrastowych.
Mobilne podjazdy umożliwiające niepełnosprawnym swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim oraz bezpieczne pokonywanie schodów – dotyczy sali konferencyjnej.
Dostępność miejsca rekrutacji w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie:
Otoczenie szkoły
Przystanek autobusowy jest zlokalizowany na działce sąsiadującej z terenem obiektów szkolnych. (Odległości od wejścia głównego do budynku ok 100 m.). Obok budynku szkoły jest parking z miejscami dla osób z niepełnosprawnością. Teren wokół budynku (aleje) jest utwardzony i ma gładką powierzchnię, dostosowaną do poruszania się na wózkach, pozbawioną krawężników i progów. Do szkoły prowadzi chodnik. Bramka wejściowa na teren szkoły jest odpowiedniej szerokości, umożliwiająca wjazd osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Znaki wskazujące dogodne dla osoby na wózku wejście do budynku.
Wejście do budynku
Główne wejście jest łatwe do odnalezienia – dobrze oznakowane i oświetlone. Wejście do budynku szkoły oraz budynków warsztatów szkolnych jest utwardzone o równej nawierzchni. Wejście do budynku oraz przemieszczanie się po piętrach umożliwiają szerokie drzwi. W tym roku kalendarzowym jest zaplanowany zakup i montaż windy umożliwiającej osobom poruszającym się na wózku inwalidzkim wjazd na wyższe piętro.
Drzwi zewnętrzne
Drzwi wejściowe do szkoły oraz do szatni są przeszklone, odpowiedniej szerokości, klamki do drzwi duże i na odpowiedniej wysokości dla osób z niepełnosprawnością. W drzwiach wejściowych brak jest progu lub próg do 2 cm wysokości. Drzwi szklane są oznaczone dwoma kontrastowymi pasami (w kolorze żółtym) o szerokości 10 cm na wysokości 0,80 – 1,20 oraz 1,40 – 1,70
Drzwi zewnętrzne są łatwe w obsłudze. Obsługiwane są za pomocą uchwytów, niewymagających ściskania bądź przekręcania (niewymagających używania dużej siły) i umożliwiają obsługę jedną ręką umieszczonych w dostępnym miejscu na wysokości 80 cm-120 cm. Przestrzeń przed drzwiami jest wyposażona w system informacji dotykowej - pasy ostrzegawcze o zbliżającej się przeszkodzie.
Schody
Pierwszy i ostatni stopień schodów jest oznaczony jaskrawą taśmą odblaskową o szerokości minimum 5 cm, kontrastującą z kolorem posadzki zarówno na powierzchni poziomej i pionowej stopnia, w przypadku biegu o trzech stopniach oznakowane krawędzie wszystkich stopni. Na schodach wewnętrznych i korytarzach jest powierzchnia antypoślizgowa, o zróżnicowanej fakturze i kolorystyce. Oznaczenia krawędzi stopni na schodach dla osób z dysfunkcją wzroku. Przy schodach są poręcze z jednej strony na odpowiedniej wysokości.
Ciągi komunikacyjne
Korytarze bardzo szerokie (co najmniej 350 cm) i jasne. Ciągi piesze zapewniają bezpieczeństwo i komfort użytkowników, brak przeszkód: gabloty, kwietniki, meble, przybory do sprzątania na całej długości ciągu. Zapewniony jest kontrast pomiędzy całością ścian a podłogą. Powierzchnie ścian są pomalowane matowymi farbami o ciepłych i stonowanych barwach. Wewnątrz budynku jest pochylnia z poręczami na parterze.
Drzwi wewnętrzne
Drzwi wewnętrzne są lekkie i szerokie. Szerokość światła drzwi nie mniejsza niż 90 cm. Drzwi szklane są oznaczone dwoma kontrastowymi pasami w kolorze żółtym, o szerokości 10 cm na wysokości około 160 cm. Wszystkie drzwi są wyposażone w klamki/uchwyty niewymagające ściskania i umożliwiają obsługę jedną ręką. Klamki/uchwyty i oznaczenia znajdują się na wysokości 80 cm -120 cm., w drzwiach brak progów co umożliwia swobodne poruszanie się.
Detale użytkowe
Ergonomiczne detale użytkowe (klamki drzwiowe, okienne, włączniki światła) są obsługiwane jedną ręką i nie wymagają ruchu obrotowego nadgarstkiem, mocnego chwytania i ściskania; gwarantują, że każdy może ich użyć/z nich skorzystać, bez wymagania pełnej sprawności manualnej czy dużej siły, umieszczone są w dostępnym miejscu na wysokości 80 cm -120 cm.
Tablice informacyjne/ oznaczenia
Tablice informacyjne w szkole są duże i czytelne. Tablice informacyjne o kontrastowych kolorach i powiększonym druku. Informacje przekazywane są również z wykorzystaniem piktogramów. Budynek nie posiada rozwiązań w sposobie komunikacji za pomocą dźwięku i pisma Braille’a.
Numeracje i opisy pomieszczeń (np: klas/sal, stołówki, toalet, pokoju nauczycielskiego) są czytelne. Oznaczenia są pisane w sposób kontrastowy. Czcionka jest odpowiednio duża (rozmiar 36) i bezszeryfowa. Oznaczenia umieszczone są bezpośrednio na drzwiach na wysokości 140 cm - 160 cm.
Toalety
W szkole znajduje się toaleta z dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami na parterze oraz piętrze budynku. Spełniająca standardy (Drzwi otwierają się na szerokość 90 cm. Przed muszlą i umywalką zapewniona jest powierzchnia do swobodnego manewru o rozmiarach 150 cm x 150 cm. Muszla jest umieszczona na wysokości 42 cm - 48 cm, umywalka – dolna krawędź nie niżej niż 70 cm - górna krawędź na wysokości 80 cm od posadzki, zaś przestrzeń pod nią niezabudowana. Przy muszli umieszczony jest uchwyt na wysokości 85 cm i w odległości od 20 cm do 25 cm od krawędzi muszli. Toaleta jest wyposażona w alarm możliwy do uruchomienia z wysokości 10 cm od podłogi oraz zamek z możliwością otworzenia z zewnątrz. Baterie kranowe, pojemniki z mydłem, pojemniki z ręcznikami papierowymi, suszarki są instalowane w zasięgu rąk osób poruszających się na wózkach oraz uczniów. Urządzenia pozwalają na ich obsługę jedną ręką bez potrzeby na przykład ściskania elementów - co ułatwia obsługę osób mających niepełnosprawność fizyczną). Oświetlenie toalety uruchamiane jest automatycznie, a sposób montażu czujnika ruchu uwzględnia uczniów, osoby niskiego wzrostu i poruszające się na wózkach.
Sale szkolne
Wielkość sal lekcyjnych oraz innych pomieszczeń umożliwia poruszanie się uczniom lub innym osobom na wózkach inwalidzkich i ze sprzętem ortopedycznym. Przestrzenie manewrowe o wymiarach 150 cm x 150 cm, pozwalają na obrócenie wózka inwalidzkiego o 180 stopni.
W salach jest dobrej jakości akustyka (bez pogłosów, echa). Oświetlenie w salach jest odpowiednie, światło dzienne jest kontrolowane poprzez możliwość zasłonięcia okien. Oświetlenie elektryczne jest łagodne, nieoślepiające, nie migocze i nie generuje niepożądanego hałasu.
Sale lekcyjne są wyposażone w stoliki i osobne siedziska oraz stoliki umożliwiające podjechanie wózkiem. Istnieje możliwość dla osoby poruszającej się na wózku zapewnienie przestrzeni na nogi o wysokości minimum 70 cm, szerokości minimum 75 cm i głębokości minimum 40 cm. Stoły i ławki mają zaokrąglone narożniki. Kolory blatów zapewniają odpowiedni kontrast wizualny z otoczeniem, są jednobarwne, bez wzorów i niebłyszczące.
Meble są umocowane w sposób pozwalający na ich łatwy demontaż. Liczba mebli stacjonarnych (zainstalowanych na stałe na przykład poprzez przymocowanie do elementów konstrukcyjnych budynku) jest minimalizowana, dzięki czemu pracownicy w razie potrzeby mogą łatwo przeorganizować przestrzeń i dostosować wnętrze do zróżnicowanych potrzeb uczniów i rodzaju prowadzonych zajęć. Jednocześnie meble i urządzenia są stabilne, aby zredukować ryzyko ich przypadkowego przemieszczenia czy przewrócenia się.
W salach jest łatwy i wygodny dostęp do specjalistycznych zasobów TIK, rzeczy osobistych, pomocy i sprzętu do poruszania się. Miejsca przeznaczone na pomoce naukowe w pomieszczeniach (salach/klasach) na dostępnych dla każdego półkach.
Tablica (w tym także tablica interaktywne i ekrany) jest zawieszona tak, aby uczeń na wózku też mógł z niej korzystać. Tablica i miejsce ekspozycji dekoracji są dobrze widoczne z każdego miejsca sali. Tablice nie odbijają światła.
Szkoła zapewnia komfort cieplny, szczególnie dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej lub osób, które nie potrafią wyrazić swoich potrzeb, wentylację zapewniającą wysoki poziom tlenu w celu uniknięcia senności lub dyskomfortu, minimalizuje hałas w tle i konflikty w grupie.
Sekretariat (w którym składane będą dokumenty rekrutacyjne) znajduje się na parterze. Do sekretariatu prowadzi szeroki i jasny korytarz. Drzwi są o szerokości umożliwiającej poruszanie się osobom z niepełnosprawnością. Oświetlenie sekretariatu jest odpowiednie, umożliwia osobie niedosłyszącej czytanie z ruchu warg.
Strona internetowa placówki jest zbudowana zgodnie ze standardem WCAG 2.0 na poziomie AA. Szkoła posiada udźwiękowiony sprzęt komputerowy. Istnieje możliwość dostępności materiałów bieżących (lekcji, opracowań) w postaci elektronicznej.
Biblioteka:
Przestrzeń biblioteczna umożliwia poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim. Półki, gabloty, komody i systemy samodzielnego wyszukiwania są na wysokości, która umożliwia użytkownikom wózków inwalidzkich samodzielne i wygodne korzystanie z materiałów w zasięgu ręki- maksymalnie 135 cm od posadzki. Poza tą przestrzenią znajdują się elementy, z których osoba z niepełnosprawnością nie będzie musiała korzystać.
Klamki do drzwi od szaf znajdują się na wysokości 80 cm - 120 cm od posadzki.
Przekładki do książek są duże i widoczne. Oznaczenia są pisane w sposób kontrastowy (na przykład granatową lub czarną czcionka na białym tle). Czcionka jest duża (minimum18. Wszystkie oznaczenia są czytelne zarówno wzrokowo jak i dotykowo.
Wyposażenie biblioteki w sprzęt pozwalający na przetwarzanie materiałów drukowanych do postaci elektroniczne, książki dostępne również w formacie e-booka.
Równość szans udziału w projekcie
§ 8
Podczas rekrutacji Realizator i Szkoła będą się kierować Zasadą Równości Szans Kobiet i Mężczyzn oraz Zasadą Równość Szans i Niedyskryminacji. Decyzje Realizatora i Szkoły nie mogą nikogo dyskryminować z uwagi na płeć, stan zdrowia, niepełnosprawność, wyznanie, poglądy, rasę, przekonania.
Realizator w chwili pojawienia się w Projekcie osoby z niepełnosprawnością dołoży wszelkich starań, aby sprostać oczekiwaniom osób z niepełnosprawnością względem dostępności.
Przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji i promocji projektu
§ 9
Postanowienia końcowe
§ 10
Na zakończenie zajęć on - line każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie wydawane na podstawie testów badających poziom wzrostu/nabycia kompetencji kluczowych i uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy przeprowadzonych po ostatnich zajęciach.
Wszystkie działania realizowane w ramach projektu „Z wiedzą – start w życie V edycja” są współfinansowane w ramach Działania 10.1. Rozwój kształcenia ogólnego Poddziałania 10.1.4 Małopolska Chmura Edukacyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014- 2020. Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego realizacji pokrywane są w 5% z budżetu Powiatu Tarnowskiego, 95% z Unii Europejskiej i Budżetu Państwa.
Ogólny nadzór nad realizacją Projektu, a także rozstrzyganie spraw, które nie są uregulowane niniejszym Regulaminem, należą do kompetencji Koordynatora merytorycznego i Koordynatora finansowego Projektu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 15.09.2020 r.
30 czerwca 2021 r. zakończyła się realizacja projektu „Z wiedzą - start w życie V edycja” Poddziałanie 10.1.4 RPO WM 2014 -2020.
Projekt realizowany był od 01 września 2020 do 30 czerwca 2021. Polegał na realizacji zajęć pozalekcyjnych on-line dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie chcących rozwijać zainteresowania mające na celu podniesienie kompetencji kluczowych oraz uniwersalnych umiejętności niezbędnych na rynku pracy.
Cel projektu - podniesienie kompetencji kluczowych i właściwych postaw niezbędnych na rynku pracy w obszarze biologia u 15 uczniów/uczennic i w obszarze język angielski u 15 uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie w okresie wrzesień 2020 do czerwiec 2021 osiągnięto poprzez realizację zajęć pozalekcyjnych, które odbywały się w dwóch semestrach roku szkolnego 2020/2021 - on-line w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi, dzięki czemu uczniowie Liceum Ogólnokształcącego poszerzali swoją wiedzę z obszaru biologia oraz język angielski.
Zajęcia on-line w obszarze biologia dla uczniów Liceum Ogólnokształcącym
Na zajęcia uczęszczało 15 uczestników (11 kobiet i 4 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością)- uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego zakwalifikowanych zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu określonymi w regulaminie przyjętym Uchwałą nr 1571.2020 z dnia 15 września 2020 r. przez Zarząd Powiatu Tarnowskiego
Zajęcia rozpoczęły się w dniu 25.11.2020r. a zakończyły się 16.06.2021r. Zajęcia odbywały się w formie wideokonferencji z nauczycielami akademickimi Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Na zajęciach zapewniony był udział nauczycielki biologii Pani Katarzyny Wieczorek.
Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie w Sali 17 oraz w Sali 8 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00 oraz ze względu na zagrożenie epidemiczne wywołane koronowirusem COVID-1 zdalnie tj. uczniowie i nauczyciel włączali się z domów.
Zajęcia on-line w obszarze język angielski dla uczniów Liceum Ogólnokształcącego
Na zajęcia uczęszczało 15 uczestników (11 kobiet i 4 mężczyzn, 0 osób z niepełnosprawnością)- uczniów/uczennic Liceum Ogólnokształcącego zakwalifikowanych zgodnie z kryteriami rekrutacji do projektu określonymi w regulaminie przyjętym Uchwałą nr 1571.2020 z dnia 15 września 2020 r. przez Zarząd Powiatu Tarnowskiego.
Zajęcia rozpoczęły się w dniu 09.11.2020r. a zakończyły się 19.04.2021r. Zajęcia odbywały się w formie wideokonferencji z nauczycielami Państwowej Wyższej Szkoły zawodowej w Tarnowie. Na zajęciach zapewniony był udział nauczycielki języka angielskiego Pani Agnieszki Fior.
Zajęcia odbywały się w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie w Sali 17 oraz w Sali 8 wyposażonej w sprzęt multimedialny do prowadzenia wideokonferencji w godz. 7.30 – 9.00 oraz ze względu na zagrożenie epidemiczne wywołane koronowirusem COVID-1 zdalnie tj. uczniowie i nauczyciel włączali się z domów.
Ze względu na panującą pandemię koronowirusa COVID- 19 oraz zamknięcie szkół i uczelni, tym samym wprowadzenie przez Ministra Edukacji i Nauki nauki zdalnej nie odbyły się zaplanowane wyjazdy na uczelnie wyższe.
Wszyscy uczestnicy/uczestniczki spełnili warunek min 80% obecności na zajęciach.
Na pierwszych i ostatnich zajęciach przeprowadzono testy opracowane przez nauczycieli akademickich. Testy uzupełnione w okresie pandemii zostały przeprowadzone z wykorzystaniem technologii informacyjno - komunikacyjnych ze względu na obowiązujące przepisy dotyczące nauczania w szkołach tj. prowadzenie nauki zdalnej.
Testy na wejście miały na celu sprawdzenie wyjściowego poziomu wiedzy i umiejętności uczestników na rozpoczęcie zajęć.
Wyniki testów zostały wykorzystywane do oceny osiągnięcia założonych wskaźników w projekcie.
Wszyscy uczniowie i uczennice, otrzymali pozytywny wynik testu i ankiety, w związku z tym otrzymali zaświadczenia, tym samym wskaźnik rezultatu:
Łącznie w dwóch semestrach roku szkolnego 2020/2021 odbyło się:
Wszystkie zakładane do osiągnięcia wskaźniki dla projektu „Z wiedzą - start w życie V edycja” zostały osiągnięte.