dzisiaj jest: 13 marca 2025 r.   ::    imieniny: Bożena, Krystyna, Ernest

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

  • I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”

    I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”

  • Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026

    Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026

  • Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND)

    Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND)

  • Koncert

    Koncert "Musica Ars Amanda – Romantyczność"

  • Życzenia z okazji Dnia Sołtysa

    Życzenia z okazji Dnia Sołtysa



I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”

I powiatowy konkurs plastyczny „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj” W ramach obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu, a także celem kształtowania tolerancyjnych postaw oraz pogłębiania i promowania wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, Zarząd Powiatu Tarnowskiego ogłasza I powiatowy konkurs plastyczny pod nazwą „Autyzm - zrozum, zaakceptuj, wspieraj”.   Czytaj więcej...


Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026

Oferta szkół Powiatu Tarnowskiego na rok 2025/2026 Drodzy Ósmoklasiści!  Aby ułatwić Wam decyzję o wyborze dalszej ścieżki kształcenia, przygotowaliśmy materiał wideo o publicznych szkołach ponadpodstawowych prowadzonych przez Samorząd Powiatu Tarnowskiego i ofercie edukacyjnej na rok szkolny 2025/2026.  Czytaj więcej...


Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND)

Zwalczanie rzekomego pomoru drobiu (ND) Rozporządzenia Wojewody Małopolskiego w sprawie zwalczania rzekomego pomoru drobiu (ND) na terenie powiatu tarnowskiego i Miasta Tarnowa oraz szczepień ptaków przeciwko rzekomemu pomorowi drobiu (ND) na obszarze powiatu tarnowskiego i Miasta Tarnowa Czytaj więcej...


Koncert "Musica Ars Amanda – Romantyczność"

Koncert Koncert w wykonaniu artystów Orkiestry Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie już 14 marca (piątek) o godz. 12.00. Orkiestrę Filharmonii poprowadzi Maciej Koczur. Solistą koncertu będzie skrzypek Przemysław Prucnal, a wydarzenie poprowadzi Paweł Riess. Czytaj więcej...
Previous
Next

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Ochrona Środowiska

Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce

Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce
prowadzonego przez Województwo Małopolskie w ramach Działania 9.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce rozpoczął się 1 lipca br. Projekt jest kierowany do uczniów zawodowych szkół ponadgimnazjalnych, dla których Powiat Tarnowski jest organem prowadzącym.
Należy jednak zaznaczyć, że w okresie poprzedzającym rozpoczęcie Projektu trwały bardzo intensywne prace przygotowawcze. W porozumieniu ze Szkołami przygotowywano ofertę zajęć kluczowych oraz kursów zawodowych „miękkich” i „twardych”. Oferta szczególnie kursów zawodowych konsultowana była z uczniami. Opinia uczniów z oczywistych powodów była wiążąca dla projektodawców – to uczniowie byli ostatecznymi beneficjentami Projektu, to uczniowie mieli uczestniczyć w zajęciach kluczowych i kursach branżowych. O ile celem zajęć kluczowych było szybkie wsparcie uczniów, w przypadku zajęć wyrównawczych uzupełnienie braków wiedzy i umiejętności w przedmiotach matematyczno – przyrodniczych, a w przypadku zajęć rozszerzających wzbogacanie o wiedzę i umiejętności wykraczające poza podstawę przedmiotową, to w przypadku kursów zwiększenie wartości rynkowej o dodatkowe kwalifikacje „miękkie” i „twarde”.
Biuro Projektu zorganizowano w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Tuchowie. Na realizatora Projektu działającego w imieniu Powiatu wybrany został Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Tuchowie. Wybór tej Szkoły nie był przypadkowy – w Szkole funkcjonował Ośrodek Dokształcenia i Doskonalenia Zawodowego w Tuchowie, który miał doświadczenie w organizacji dokształcania młodocianych. Podstawowym zadaniem Realizatora Projektu było przygotowanie logistyczne Projektu. Oprócz ZSP w Tuchowie w Projekcie uczestniczyć będą pozostałe szkoły zawodowe, tj: Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Ciężkowicach, Zespół Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Zakliczynie, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Ryglicach, Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Żabnie, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku, Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Skrzyszowie i Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Radłowie. W okresie wakacyjnym przygotowany został Regulamin rekrutacji – podstawowy dokument regulujący zasady rekrutacji uczniów do Projektu oraz wzory dokumentów potwierdzających realizację zajęć. W okresie wakacyjnym – zgodnie z założeniami Projektu, wyłonieni zostali szkolni Liderzy PRS.
W okresie od 1 września br do 31 grudnia 2010 roku uczestniczyło 1099 uczniów w następujących zajęciach kluczowych:
•    chemia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (42)
•    fizyka z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (12)
•    j angielski z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (74)
•    matematyka z wykorzystaniem narzędzi informatycznych –zajęcia wyrównawcze (312)
•    j. niemiecki. z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia wyrównawcze (124)
•    matematyka – zajęcia wyrównawcze (15)
•    j. niemiecki- zajęcia wyrównawcze (60).
•    j angielski z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia rozszerzające (151)
•    matematyka z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia rozszerzające (269)
•    j. niemiecki z wykorzystaniem narzędzi informatycznych – zajęcia rozszerzające (40)
Oferta zajęć kluczowych - można potwierdzić, została przez uczniów oceniona pozytywnie. Mocną stronę zajęć wyrównawczych była niewielka ale wystarczająca liczba godzin zajęć (15 -25 godzin). Uczniowie podczas zajęć uzyskiwali faktyczną pomoc w przypadku trudności w nauce od nauczyciela, który znał uczniów i miał o zakresie trudności w nauce przedmiotu, jak również możliwość poszerzenia swoich umiejętności oraz wyjaśnienia trudniejszych zagadnień.
Drugą grupą były zajęcia branżowe, w których łącznie uczestniczyło 400 uczniów. Były to:
•    kurs nauki jazdy kat. B (29)
•    kurs nauki jazdy kat. B+E (24)
•    kurs barmański (9)
•    kurs kelnerski (20)
•    operator wózka widłowego (28)
•    PHP i MySQL (24)
•    AutoCad (12)
•    Photoshop (15)
•    Księgowość w małej firmie (16)
•    Kurs księgowości I stopnia (11)
•    SOGA (15)
•    SUBIEKT (15)
•    SOHO (15)
•    PŁATNIK (12)
•    Kasa fiskalna (78)
•    kurs języka C++/C# (10)
•    Zakładanie i prowadzenie działalności gospodarczej (10)
•    Diagnostyka pojazdowa (35)
•    Administrator sieci (22)
Równolegle, z realizacją pierwszej tury kursów kontynuowano konsultacje z uczniami oraz w szkołach odbywały się spotkania informacyjne z rodzicami. Odnotować należy bardzo życzliwe podejście uczniów i rodziców oraz uczących do Projektu. Prezentacja Projektu wzbudziła duże zaciekawienie oraz rozbudziła oczekiwania uczniów i rodziców. Analiza postaw uczniów po pierwszych czterech miesiącach trwania Projektu potwierdziła duże zaangażowanie. Uczniowie bardzo poważnie podchodzili dodatkowych obowiązków związanych z udziałem w zajęciach. Wysoka była również ocena zajęć kluczowych i branżowych prowadzonych przez Wykonawców.
W pierwszym okresie, tj. do 31 grudnia 2010 r. z budżetu Projektu na zajęcia kluczowe i kursy branżowe wydatkowano łącznie

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt