dzisiaj jest: 18 maja 2022 r.   ::    imieniny: Alicja, Feliks, Eryk

koronawirus nfz

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Małopolska i Świętokrzyskie razem o drogach i kolei

rozmiar tekstu w artykule:

Starosta oraz wicestarosta tarnowski wzięli udział w spotkaniu posłów oraz samorządowców z Małopolski i Świętokrzyskiego, które dotyczyło budowy, a także modernizacji połączeń kolejowych i drogowych w obu województwach. Uczestnicy spotkania podpisali porozumienie na rzecz wspólnego rozwoju obu regionów.

Starosta Mieczysław Kras przedstawił uczestnikom tematy, z którymi zwrócił się ostatnio do ministra Jerzego Polaczka. Dotyczą one m.in. modernizacji drogi krajowej nr 73 przebiegajacej przez powiat tarnowski. Starosta wyraził nadzieję, że interpelacja nie pozostanie bez echa. Podkreślił także, że w pełni popiera budowę linii kolejowej przebiegającej przez Tarnów, a prowadzącej z pólnocy na południe Polski i Europy.

Spotkanie posłów i samorządowców

Parlamentarzyści uczestniczący w spotkaniu podpisali porozumienie o współdziałaniu, w którym uznali, że droga krajowa nr 73 jest ważnym połączeniem europejskim na linii Północ – Południe. Dlatego będą dążyć do pełnego zakończenia jej modernizacji. Posłowie wspierać będą także modernizację drogi krajowej nr 7, przebiegającej przez Małopolskę i Świętokrzyskie. W zawartym porozumieniu znalazł się także zapis mówiący o tym, że szczególnym utrudnieniem komunikacyjnym jest, zwłaszcza dla mieszkańców powiatów – buskiego i dąbrowskiego, brak mostu na Wiśle, łączącego miejscowość Borusowa (Gm. Gręboszów) i Nowy Korczyn.
- Przeprawa promowa, która działa do dziś, znacznie ogranicza rozwój nadwiślańskich gmin w obu województwach oraz powoduje, że droga krajowa nr 79 nie jest w pełni wykorzystana - uznali posłowie.

Jednym z najważniejszych punktów porozumienia jest zapis o braku połączenia kolejowego łączącego Tarnów przez Busko – Zdrój z Kielcami, które znacznie ogranicza możliwości osobowego i towarowego transportu kolejowego na linii Północ – Południe. Powoduje częściowe tylko wykorzystanie istniejącej linii kolejowej do Buska – Zdroju, jak i węzła kolejowego w Tarnowie oraz ogranicza wykorzystanie kolejowych przejść granicznych ze Słowacją. - Dlatego popierać będziemy inicjatywę budowy linii kolejowej prowadzącej z Żabna przez nowy most kolejowo – drogowy (Borusowa/Nowy Korczyn) do Buska – Zdroju - stwierdzili uczestnicy spotkania w Tarnowie.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt

zaloguj się