Łatwość trafienia do urzędnika, wygodne miejsce do załatwienia sprawy a z drugiej strony zbyt długie oczekiwanie na jej rozpatrzenie – takie są wyniki ankiety, którą przeprowadzono w Starostwie Powiatowym w Tarnowie. Petentów odwiedzających urząd przy ulicy Narutowicza przez 2 tygodnie pytano, jak oceniają pracę urzędników i co zrobić, aby obsługa mieszkańców była jeszcze lepsza.
Do starostwa wpłynęło ponad 300 ankiet. Okazuje się, że zdecydowana większość osób odwiedzających urząd przychodzi tutaj, aby załatwić konkretną sprawę, chociaż zdarzają się także tacy, którzy chcą zasięgnąć tylko informacji. O tym, jak załatwić sprawę mieszkańcy dowiadują się głównie od pracowników starostwa, w dalszej kolejności od znajomych, później z tablic informacyjnych i strony internetowej. Urzędnicy – zdaniem ankietowanych – są uprzejmi, sprawnie obsługują petentów i kompetentnie udzielają informacji.