dzisiaj jest: 24 listopada 2024 r.   ::    imieniny: Flora, Jan, Roman

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Ratusz i Kościół parafialny pw. Świętego Ducha
Wieża widokowa na Brzance
Muchomor czerwony
Pasmo Brzanki
Ratusz i Kościół parafialny pw. Świętego DuchaGmina Żabno

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Kompetencje podzielone

Nowe władze powiatu tarnowskiego spotkały się we wtorek 5 grudnia z dziennikarzami na pierwszej konferencji prasowej. Starosta Mieczysław Kras przedstawił m.in. podział kompetencji członków zarządu.

 


I tak starosta tarnowski będzie odpowiedzialny za edukację, zdrowie i politykę społeczną, rozwój, promocję i kulturę. Ponadto będzie się zajmował sprawami zamówień publicznych, ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej, i zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, a także nadzorował biuro kontroli i audytu oraz sprawy informacji niejawnych.
Wicestaroście Mirosławowi Banachowi przypadły sprawy związane z geodezją, kartografią, katastrem i gospodarki nieruchomościami, transportem i komunikacją oraz infrastrukturą techniczną powiatu, planowaniem przestrzennym oraz nadzorem budowlanym. Wicestarosta będzie się zajmował także inwestycjami powiatowymi, a także pomocą społeczną, czyli Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie oraz Domami Pomocy Społecznej w Nowodworzu, Karwodrzy Rzuchowej, Sieradzy, Stróżach i Wietrzychowicach.
Adam Szpak, etatowy członek zarządu powiatu tarnowskiego jest odpowiedzialny za zadania samorządu dotyczące gospodarki wodnej, ochrony środowiska i przyrody, rolnictwa, leśnictwa i rybactwa śródlądowego, dróg publicznych i zadań inwestycyjnych na drogach oraz inżynierii ruchu drogowego a także ochronę praw konsumenta.

W czasie spotkania z przedstawicielami mediów starosta tarnowski poinformował o powołaniu zespołu, który zajmie się opracowaniem strategii na lata 2007-2013. W skład zespołu weszli: Mirosław Banach, wicestarosta tarnowski; Wojciech Sokołowski, skarbnik powiatu; Wiesław Gadziała, naczelnik wydziału rozwoju, promocji i kultury; Józef Knaga, kierownik biura inwestycji powiatowych oraz Agnieszka Jeleń, naczelnik wydziału ochrony środowiska. Te osoby będą odpowiedzialne za pozyskiwanie środków europejskich. Oczywiście będą się tym zajmować również pozostali pracownicy starostwa powiatowego. - Będziemy się starać w dużym stopniu o fundusze na modernizację dróg. Mamy ich prawie 600 km - to musi być priorytet w naszych działaniach. Ale są również inne, ważne sprawy - zarządzamy domami pomocy społecznej, których utrzymanie sporo kosztuje. Aby zaoszczędzić pieniądze wdrożono program termomodernizacji. Polega on na wykorzystaniu alternatywnych źródeł energii. Zależy mi także na oświacie, która jest w bardzo dobrej kondycji, ale nie możemy o niej zapomnieć. Nasza młodzież powinna się kształcić w szkołach funkcjonujących na wysokim poziomie - chcemy kontynuować budowę hal sportowych i modernizować obiekty szkolne - powiedział starosta Mieczysław Kras.

 


Władze powiatu tarnowskiego zapowiedziały także o utworzeniu od 1 stycznia 2007 roku Powiatowego Zarządu Dróg. Zastąpi on dotychczasowy Wydział Infrastruktury Drogowej. Zadaniem nowej jednostki będzie dbanie o stan dróg. Zajmie się tym ekipa interwencyjna, która wyposażona zostanie m.in. w nowy sprzęt: koparkę oraz samochód ciężarowy. - Wiele zadań wykonywać będziemy sami. Okazuje się, że jest to bardziej opłacalne niż opieranie się na wykonawcach zewnętrznych - przekonuje wicestarosta Mirosław Banach. Siedziba Powiatowego Zarządu Dróg mieścić się będzie w Zgłobicach.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt