W Starostwie Powiatowym w Tarnowie można już płacić telefonem. Aby zapłacić za wydanie wypisu z ewidencji gruntów, karty wędkarskiej, dziennika budowy i innych urzędowych dokumentów, czy też wnieść opłatę skarbową, nie trzeba już wypłacać gotówki ani szukać okienka kasowego. Można to zrobić bezpośrednio u urzędnika, który załatwia sprawę.
Aby dokonać takiej formy płatności niezbędny jest smartfon z zainstalowaną aplikacją BLIK lub PeoPay. Na początku z płatności w tej formie mogą skorzystać klienci PKO Banku Polskiego S.A. (dostawcy aplikacji IKO z wykorzystaniem kodów BLIK), Banku Pekao S.A. (dostawcy aplikacji PeoPay) oraz ING S.A. Te banki jako pierwsze przystąpiły do realizowanego przez Ministerstwo Rozwoju oraz Krajową Izbę Rozliczeniową S.A programu upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej. Kolejne dołączą już wkrótce.
Co ważne, zarówno klient jak i urząd nie ponoszą żadnych kosztów związanych z korzystaniem z płatności mobilnych. Od 2013 roku Starostwo umożliwia także wniesienie opłat z użyciem kart płatniczych.
Możliwość dokonywania płatności w formie bezgotówkowej jest odpowiedzią na oczekiwania klientów urzędów. Dla wszystkich osób korzystających z tych rozwiązań jest ona wygodna, pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.