Wizyta wicemarszałków na łączniku i moście

  • Drukuj

Wizyta marszałków malopolski Łukasza Smolki i Józefa gawrona na łączniku i moście w OstrowieTe dwie inwestycje, o wartości około 200 mln zł, na lata rozwiążą problem komunikacyjny w tym regionie. Budowę połączenia wierzchosławickiego węzła autostradowego z Mościcami oraz mostu w Ostrowie w obecności poseł Anny Pieczarki, starosty tarnowskiego Romana Łucarza i wicestarosty Jacka Hudymy wizytowali wicemarszałkowie województwa małopolskiego Łukasz Smółka oraz Józef Gawron.

Na powstanie drogi łączącej zjazd z autostrady w Wierzchosławicach z Mościcami i dalej ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie z niecierpliwością oczekują mieszkańcy regionu tarnowskiego. Mieszkańcy gminy Wierzchosławice od wielu lat skazani są na uciążliwości związane ze wzmożonym ruchem samochodów po krętych i nie przystosowanych do tego gminnych drogach, a jadącym od strony Tarnowa ciężko jest dostać się na autostradę. Temat ruszył z miejsca dopiero za kadencji obecnego zarządu województwa. Rozstrzygnięty został przetarg, który opiewa na kwotę przeszło 141 mln zł, a całkowita wartość zadania (dokumentacja, roboty, nieruchomości, nadzór, koszty pośrednie) to ponad 155 mln zł. To obecnie jedna z największych inwestycji realizowanych przez województwo małopolskie.

Poseł na Sejm RP Anna Pieczarka, wicemarszalkowie Jozef gawron i łukasz Smolka oraz starostowie Roman Łucarz i Jacek Hudyma wizytują łącznik oraz budowę mostu w Ostrowie

- W krótkim czasie doprowadziliśmy do rozpoczęcia budowy łącznika, do czego przyczyniła się również konstruktywna współpraca z zainteresowanymi jego powstaniem samorządami lokalnymi, w tym samorządem powiatu tarnowskiego. Spore znaczenie miały podjęte negocjacje w Wodami Polskimi, które zgodziły się na obniżenie wymogów odnośnie podpór pod mostem, co znacznie obniżyło koszty. Dokonaliśmy montażu finansowego i takich przesunięć w budżecie, aby zabezpieczyć wystarczającą ilość środków finansowych na realizację tej inwestycji. Prace z impetem ruszyły w ubiegłym roku i obecnie przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem - powiedział wicemarszałek Łukasz Smółka.

- Odetchną z ulgą mieszkańcy wierzchosławickiej gminy, bo już wkrótce dojazd do autostrady nie będzie prowadził przez drogi lokalne, a region tarnowski zyska kolejną szansę rozwojową. Ta inwestycja ułatwi zwykłe życie ludziom, ale też przyczyni się do gospodarczej aktywizacji regionu. Ten łącznik bardzo potrzebny jest między innymi dwóm największym pracodawcom w regionie – Grupie Azoty i Zakładom Mechanicznym - dodał wicemarszałek Józef Gawron.

Nowa droga wojewódzka, od granicy Tarnowa przez Kępę Bogumiłowicką i Ostrów będzie mieć 2,6 km. Wyposażona zostanie w chodniki i ścieżki rowerowe, które połączone zostaną z trasą Euro Velo. Powstanie nowy most nad Dunajcem o długości przeszło 800 metrów. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

- Bardzo dziękuję obecnemu zarządowi województwa małopolskiego. Okazało się, że można dotrzymywać słowa, a jednocześnie robić inwestycję taniej i oszczędniej. Wcześniej ciągle występowały jakieś przeszkody i wszystkie rozmowy odnośnie łącznika prowadziły donikąd – podkreślił starosta Roman Łucarz.

Poseł na Sejm RP Anna Pieczarka, wicemarszałkowie Józef Gawron i łukasz Smolka oraz starostowie Roman Łucarz i Jacek Hudyma wizytują łącznik oraz budowę mostu w Ostrowie

Wicemarszałkowie Łukasz Smółka i Józef Gawron zapoznali się również z postępem prac przy remoncie mostu w Ostrowie, który znajduje się w ciągu drogi powiatowej. Musiał zostać zamknięty jesienią 2019 roku ze względu na pogarszający się stan techniczny, co było związane m.in. z tym, że kierował się na niego cały ruch z autostrady. Obecnie montowane i spawane są kolejne dźwigary. Jeśli nie wystąpią jakieś przeszkody atmosferyczne to zastanie otwarty na przełomie marca i kwietnia tego roku. Samorząd Małopolski udzielił powiatowi tarnowskiemu pomocy finansowej przy realizacji tego zadania w kwocie 2 mln zł.

Te dwie inwestycje, o wartości ok. 200 mln zł, na dziesięciolecia rozwiążą problem komunikacyjny w tym regionie.