dzisiaj jest: 29 marca 2024 r.   ::    imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Zawilec Gajowy, Kokorycz
Dwór I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej
Panorama Tuchowa z widokiem na Bazylikę Mniejszą pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny
Pałac Janowice w Janowicach k. Zakliczyna
Zawilec Gajowy, KokoryczPark Krajobrazowy Pasma Brzanki

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Wizyta wicemarszałków na łączniku i moście

Wizyta marszałków malopolski Łukasza Smolki i Józefa gawrona na łączniku i moście w OstrowieTe dwie inwestycje, o wartości około 200 mln zł, na lata rozwiążą problem komunikacyjny w tym regionie. Budowę połączenia wierzchosławickiego węzła autostradowego z Mościcami oraz mostu w Ostrowie w obecności poseł Anny Pieczarki, starosty tarnowskiego Romana Łucarza i wicestarosty Jacka Hudymy wizytowali wicemarszałkowie województwa małopolskiego Łukasz Smółka oraz Józef Gawron.

Na powstanie drogi łączącej zjazd z autostrady w Wierzchosławicach z Mościcami i dalej ze Strefą Aktywności Gospodarczej w Tarnowie z niecierpliwością oczekują mieszkańcy regionu tarnowskiego. Mieszkańcy gminy Wierzchosławice od wielu lat skazani są na uciążliwości związane ze wzmożonym ruchem samochodów po krętych i nie przystosowanych do tego gminnych drogach, a jadącym od strony Tarnowa ciężko jest dostać się na autostradę. Temat ruszył z miejsca dopiero za kadencji obecnego zarządu województwa. Rozstrzygnięty został przetarg, który opiewa na kwotę przeszło 141 mln zł, a całkowita wartość zadania (dokumentacja, roboty, nieruchomości, nadzór, koszty pośrednie) to ponad 155 mln zł. To obecnie jedna z największych inwestycji realizowanych przez województwo małopolskie.

Poseł na Sejm RP Anna Pieczarka, wicemarszalkowie Jozef gawron i łukasz Smolka oraz starostowie Roman Łucarz i Jacek Hudyma wizytują łącznik oraz budowę mostu w Ostrowie

- W krótkim czasie doprowadziliśmy do rozpoczęcia budowy łącznika, do czego przyczyniła się również konstruktywna współpraca z zainteresowanymi jego powstaniem samorządami lokalnymi, w tym samorządem powiatu tarnowskiego. Spore znaczenie miały podjęte negocjacje w Wodami Polskimi, które zgodziły się na obniżenie wymogów odnośnie podpór pod mostem, co znacznie obniżyło koszty. Dokonaliśmy montażu finansowego i takich przesunięć w budżecie, aby zabezpieczyć wystarczającą ilość środków finansowych na realizację tej inwestycji. Prace z impetem ruszyły w ubiegłym roku i obecnie przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem - powiedział wicemarszałek Łukasz Smółka.

- Odetchną z ulgą mieszkańcy wierzchosławickiej gminy, bo już wkrótce dojazd do autostrady nie będzie prowadził przez drogi lokalne, a region tarnowski zyska kolejną szansę rozwojową. Ta inwestycja ułatwi zwykłe życie ludziom, ale też przyczyni się do gospodarczej aktywizacji regionu. Ten łącznik bardzo potrzebny jest między innymi dwóm największym pracodawcom w regionie – Grupie Azoty i Zakładom Mechanicznym - dodał wicemarszałek Józef Gawron.

Nowa droga wojewódzka, od granicy Tarnowa przez Kępę Bogumiłowicką i Ostrów będzie mieć 2,6 km. Wyposażona zostanie w chodniki i ścieżki rowerowe, które połączone zostaną z trasą Euro Velo. Powstanie nowy most nad Dunajcem o długości przeszło 800 metrów. Zakończenie robót planowane jest w 2023 roku.

- Bardzo dziękuję obecnemu zarządowi województwa małopolskiego. Okazało się, że można dotrzymywać słowa, a jednocześnie robić inwestycję taniej i oszczędniej. Wcześniej ciągle występowały jakieś przeszkody i wszystkie rozmowy odnośnie łącznika prowadziły donikąd – podkreślił starosta Roman Łucarz.

Poseł na Sejm RP Anna Pieczarka, wicemarszałkowie Józef Gawron i łukasz Smolka oraz starostowie Roman Łucarz i Jacek Hudyma wizytują łącznik oraz budowę mostu w Ostrowie

Wicemarszałkowie Łukasz Smółka i Józef Gawron zapoznali się również z postępem prac przy remoncie mostu w Ostrowie, który znajduje się w ciągu drogi powiatowej. Musiał zostać zamknięty jesienią 2019 roku ze względu na pogarszający się stan techniczny, co było związane m.in. z tym, że kierował się na niego cały ruch z autostrady. Obecnie montowane i spawane są kolejne dźwigary. Jeśli nie wystąpią jakieś przeszkody atmosferyczne to zastanie otwarty na przełomie marca i kwietnia tego roku. Samorząd Małopolski udzielił powiatowi tarnowskiemu pomocy finansowej przy realizacji tego zadania w kwocie 2 mln zł.

Te dwie inwestycje, o wartości ok. 200 mln zł, na dziesięciolecia rozwiążą problem komunikacyjny w tym regionie.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt