dzisiaj jest: 3 grudnia 2022 r.   ::    imieniny: Franciszek, Hilary, Ksawery

ikona facebookikona youtubeikona login

koronawirus nfz

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Ogólnopolska kampania "Dzień Ojca na nowo"

Centrum życia i rodziny logo - dwie złote obrączkiAkcja, która ma na celu nadanie nowego, głębszego kontekstu temu świętu, jest prowadzona przez Centrum Życia i Rodziny. Starosta tarnowski Roman Łucarz, wraz z prezesem Akcji Katolickiej Diecezji Tarnowskiej Robertem Rybakiem, spotkali się w Warszawie z prezesem Centrum Życia i Rodziny Pawłem Ozdobą - przekazując 3344 podpisów poparcia pod ogólnopolską kampanią " Dzień Ojca na nowo".

W tę piękną inicjatywę, której celem jest ustanowienie nowej, kalendarzowej daty święta - zamiast 23 czerwca, ma to być 19 marca, czyli w obchodzoną w Kościele katolickim uroczystość świętego Józefa - włączyła się bardzo mocno Akcja Katolicka Diecezji Tarnowskiej.

Jak powiedział starosta Roman Łucarz, mieszkańcy powiatu tarnowskiego często nie wiedzą, że istnieje uroczystość, która pozwalałaby skupiać się na ojcach. - Obecny dzień ustanowiony na 23 czerwca został wpisany do kalendarza w latach 50. bez żadnego zawieszenia w kontekście historycznym i sprawia wrażenie wybranego przypadkowo i bez zakorzenienia w polskiej tożsamości. Chcemy, by święto zostało przeniesione na 19 marca, czyli na uroczystość świętego Józefa Oblubieńca. Zależy nam, by nowa data miała zawieszenie emocjonalne, intelektualne i duchowne. To nasza odpowiedź na trudne czasy i udzielenie wsparcia mężczyznom - dodaje starosta.

- Zaangażowaliśmy się w tą szlachetną inicjatywę i domagamy się dokonania znaczącej zmiany – dodał na zakończenie spotkania Robert Rybak - prezes Akcji Katolickiej Diecezji Tarnowskiej. 

W tej chwili ilość podpisów jest wystarczająca do złożenia projektu obywatelskiego w Sejmie.
Osoba świętego Józefa ma być dla współczesnych mężczyzn wzorem odpowiedzialności, odwagi, miłości i troskliwości – wskazują inicjatorzy kampanii.

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt