dzisiaj jest: 29 marca 2024 r.   ::    imieniny: Wiktoryna, Cyryl, Eustachy

ikona facebookikona youtubeikona tłumacz języka migowegoikona login

Zawilec Gajowy, Kokorycz
Dwór I.J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej
Panorama Tuchowa z widokiem na Bazylikę Mniejszą pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny
Pałac Janowice w Janowicach k. Zakliczyna
Zawilec Gajowy, KokoryczPark Krajobrazowy Pasma Brzanki

baner top pomoc osobom niepelnosprawnym

baner top geodezja

baner top internetowa rezerwacja wizyt wtk

Monitoring Powodziowy Powiatu Tarnowskiego

Alternatywne rozwiązanie dla wschodniej obwodnicy Tarnowa

Podpisanie planu inwestycyjnego - miniaturaSamochody ciężarowe z trasy Kielce – Jasło nie będą rozjeżdżać Tarnowa. Funkcję wschodniej obwodnicy miasta ma pełnić odcinek autostrady A4 do Pilzna, gdzie powstanie nowy łącznik autostradowy. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisał właśnie w Tarnowie decyzję o programie inwestycji, co oznacza przyznanie dofinansowania na proces przygotowawczy.
 

- Dzięki realizacji połączenia autostrady A4 z drogą krajową 94 zmniejszy się ruch w Tarnowie, ponieważ kierowcy jadący DK 73 pomiędzy Pilznem a A4 nie będą musieli wjeżdżać do Tarnowa, tylko ominą miasto od wschodu. Zaoszczędzą czas i sprawniej dotrą do celu. Skorzystają mieszkańcy Tarnowa, bo zwiększy się przepustowość ulic miasta i bezpieczeństwo jego mieszkańców. Inwestycja oprócz funkcji obwodnicy będzie pozytywnie wpływała na rozwój gospodarczy regionu na granicy województw małopolskiego i podkarpackiego. Zwiększy się też dostępność miejscowości turystycznych i uzdrowiskowych w południowo-wschodniej Polsce – przekonywał minister Andrzej Adamczyk.

Minister Adamczyk przemawia
Dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński poinformował, że uruchomiane zostają prace projektowe, które określą, gdzie zlokalizowany będzie nowy węzeł, a także przebieg nowej drogi. Zgodnie z założeniem trasa ma mieć ok. 10 km długości. - Pod uwagę brane będą czynniki społeczne, ekonomiczne, techniczne i środowiskowe. Proces przygotowawczy przewidziany jest na lata 2022-2026. Będzie obejmował opracowanie dokumentacji projektowej z elementami koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – stwierdził dyrektor.
Dyrektor oddziału GDDKiA w Krakowie Tomasz Pałasiński przemawia

Zadowolenia z takiego rozwoju sytuacji nie ukrywała poseł Anna Pieczarka, według której udało się rozwiązać patową sytuację. – Odetchną mieszkańcy tarnowskich osiedli, zwłaszcza tych w sąsiedztwie alei Jana Pawła II, ale także zmniejszy się ruch samochodowy na drodze krajowej 73 przebiegającej przez powiat tarnowski. Ważne jest też, że kończą się wieloletnie konflikty odnośnie przebiegu wschodniej obwodnicy – powiedziała.

Anna Pieczarka przemawia

Według starosty tarnowskiego Romana Łucarza naprawiane są teraz błędy, które zrobiono w czasie, gdy budowano autostradę i następnie udostępniano ją do użytku. – Autostradę otwarto, ale bez rozwiązania komunikacji z miastem. Przeszło 100-tysięczne miasto miało zjazd z łącznikiem tak naprawdę tylko w Krzyżu, bo od strony zachodniej ruch puszczono krętymi gminnymi drogami i nieprzystosowanym do tak dużego ruchu mostem w Ostrowie. Apelowałbym jeszcze o budowę trzeciego zjazdu na polach klikowskich, który otworzyłby Tarnów na nowe obszary inwestycyjne – dodał starosta.

Starosta tarnowski przemawia

Pamiątkowe zdjęcie wszystkich uczestników spotkania
Zdjęcia: Paweł Topolski

Tłumacz Google

baner bottom 01 bip

baner bottom 01 infocar

centrum paderewskiego kasna dolna

toikiwop

strefa przedsiebiorcy

dwdjt